De marketing-kracht van je email signature
Hier heb ik een korte tip: maak van je email signature een marketing instrument. Met je email signature bedoel ik het “vaste” deel onderaan je emails waar je adres staat. In aanvulling op je adres kan je hier ook vertellen wat je zoal te bieden hebt. Hier is een Engelstalig voorbeeld waarin het mailtje afgesloten wordt met Kind Regards, maar dat kan je natuurlijk makkelijk vervangen door Met vriendelijke groet.
Deze trainer begint in de afsluiting van de mail dus meteen met de marketing. De afsluiting bevat niet alleen naam en adres van de trainer, maar ook een mini brochure. En ieder onderstreept item is tevens een link naar een uitgebreidere toelichting op de website van de trainer. Er is zelfs een aansporing voor de lezer tot Direct aanvragen (Request Now), die je naar een aanvraagformulier leidt waar je je email adres achter kunt laten.
Net als bij reclame op een auto is het effect natuurlijk beperkt tot de mensen die de boodschap ook echt onder ogen krijgen. Maar in tegenstelling tot het beletteren of spuitverven van je auto is het uitbreiden van je email signature compleet gratis.
Veel elektronische leeromgevingen maken het mogelijk om email naar deelnemers aan je trainingen te sturen. Neem in deze emails ook je trainingsaanbod op. Misschien kan je je signature zelfs automatisch laten updaten door zo’n systeem, aangezien je waarschijnlijk alle trainingen binnen je aanbod ook in je elektronische leeromgeving hebt opgenomen.
Als je geen automatische oplossing gebruikt om je email signature bij te werken, vergeet dan niet je mini mail-brochure bij te werken op het moment dat je trainingsaanbod gewijzigd is. Klik ook af en toe op de links om te zien of ze nog steeds goed werken.
In 5 stappen meer klanten werven met je LMS / online trainingsplatform
Pingback: Voor beginners: jouw training op de 1ste pagina in Google | TrainerTops Blog()
Pingback: 3 Toepassingen van je merknaam in online training | TrainerTops BlogTrainerTops Blog()