Blog

Online Training en e-Coaching Tips

In 5 minuten je foto bij de Google resultaten

3 februari 2014 9:04 door

Wil je het aantal mensen dat doorklikt naar jouw website verhogen met 150%? Volg deze handleiding om je foto toe te voegen aan de Google zoekresultaten voor jouw online training site of bedrijfswebsite. Hier is een voorbeeld van wat ik bedoel:

Screenshot from 2013-12-24 14:01:02

Als iemand in Google intypt TrainerTops blog, of een andere zoekopdracht die naar deze blog leidt, dan komt mijn foto naast de zoekresultaten te staan. Er is tenminste één studie die uitwijst dat dit foefje de doorklik-ratio tot 150% kan verhogen. (meer…)

1 reactie

Trainer, vernietig de concurrentie met een USP

2 januari 2014 9:15 door
USP verbeeld: wit ei temidden van bruine eieren

Hoe verschil jij van de anderen?

Je Unique Selling Proposition (afgekort USP) onderscheidt jou van andere trainers. Hoewel USP het woord selling bevat, gaat het eigenlijk om de reden waarom je klanten jou uitkiezen in plaats van de concurrentie. In het ideale geval is jouw USP een sterk punt dat alleen jij bezit: een oneerlijk voordeel, zogezegd, dat jouw concurrenten niet ongedaan kunnen maken. Vanuit het perspectief van je klanten is het ‘t antwoord op de vraag “Waarom zou ik een training van jou kopen?”.

Stel dat je een trainer bent die gespecialiseerd is in het aanknopen van zakelijke relaties in China. Je helpt ondernemers die zich aan het oriërenteren zijn op uitbreiding naar China, of misschien de productie daar willen uitbesteden. Jij traint ze bijvoorbeeld in het herkennen van het belang van guanxi, connecties en relaties, in de Chinese zakenwereld.

Zou jij verder Mandarijn Chinees als moedertaal hebben, en alle andere Chinese zakenrelatie-trainers spreken alleen Nederlands, dan heb jij een oneerlijk voordeel. Je bezoekt het land regelmatig, leest Chinese zakenkranten en -tijdschriften en spreekt met heel veel Chinese zakenlui. Je bent uniek gekwalificeerd om de nuances van de Chinese zakelijke etiquette uit te leggen. Jouw klanten zullen jou eerder inschakelen dan je concurrenten. Als je jouw USP in je marketing materialen opneemt natuurlijk.

Hoe kom je nou aan een Unique Selling Proposition? Als je ook maar een beetje succesvol bent als trainer, heb je waarschijnlijk al een USP zelfs als je het niet weet. Je moet alleen uitvinden wat die is. (meer…)

Geef reactie

3 Toepassingen van je merknaam in online training

2 december 2013 9:04 door

Als je trainees deelnemen aan jouw online training, weten ze dan dat het jouw online training is? Kennen ze jouw naam en je merk? Online trainingen zijn een uitgelezen kans om de bekendheid van jouw merknaam te vergroten.

Het belang van een merk

Grijp je kans om de bekendheid van jouw merk te vergroten tijdens een online training. Waarom? Als je trainees bezig zijn met de online training, zijn ze in een ontvankelijke stemming: ze willen nieuwe vaardigheden verwerven. Terwijl ze in die ontvankelijke staat verkeren, onthouden ze jouw naam en merk beter.

Dat is belangrijk als de behoefte aan een nieuwe training zich voordoet. Hoewel de meeste werknemers niet spontaan om een nieuwe training zullen vragen zijn er wel een paar die dat doen. Het zou geweldig zijn als ze jouw training aanvragen omdat ze jouw naam onthouden hebben.

Bovendien zullen sommige trainees op een dag hun eigen afdeling of bedrijf gaan leiden. Als leiders zullen ze het belang van training sneller onderkennen. Op dat moment hoop je natuurlijk dat ze zich jouw naam herinneren. Daarvoor is je merk heel belangrijk.

Hoe je jouw merk in je online training verwerkt (meer…)

Geef reactie
Gratis checklist!

Vul het formulier in en ontvang de gratis checklist met 5 stappen om meer klanten te werven met je online trainingsplatform!

Naam:
E-mail: *